ERROR

The requested URL could not be retrieved


The following error was encountered while trying to retrieve the URL: http://file-fast.com/?

Access Denied.

Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.

Your cache administrator is root.



Fröcsköl a hó « Oszkó Péter
RSS
 

Fröcsköl a hó

feb 21

 
31 komment

Kategória: Privát

 

Tagek: ,

  1. vadvirag

    2010. február 22. hétfő. at 12:55

    Kedves Miniszter Úr !
    Ez tényleg egy nagyon hangulatos, nagyon jól sikerült fénykép . Az ember tényleg úr érzi magát, mintha ő is ott lenne a sítúrán.
    De most engedje meg nekem,hogy ezzel a cikkel kapcsolatban az Ön véleményét kérdezzem ?
    http://www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/soros-az-euro-sorsa-meg-a-gorogmentes-utan-is-kerdeses-306876
    Mire számíthatunk ? Szétesik az eurózóna, mielőtt belépnénk ? : ))

     
  2. Oszkó Péter

    2010. február 23. kedd. at 17:55

    Hagy válaszoljak erre, amikor újra otthon vagyok és több időt töltök a számítógép előtt ülve.

    Üdv:

    Oszkó Péter

     
  3. Gaál Csaba

    2010. február 23. kedd. at 21:19

    A gép forog, az alkotó pihen…:)

    Egyébként osztom Soros aggodalmát az euró jövőjével kapcsolatban, de a megoldási javaslata eléggé elnagyolt. A közös eurókötvények gondolatát már régóta nyomja, de többen, főleg a németek nem rajonganak az ötletért (a mostani fejlemények láttán egyébként nem is csodálom). Akkor már sokkal jobb, részletesebb és átgondoltabb ötletnek tartom Daniel Gross és Thomas Mayer javaslatát az EMF felállítására: http://www.economist.com/business-finance/economics-focus/displaystory.cfm?story_id=15544302&fsrc=rss

    Egyébként az eurócsatlakozás valóban jó téma lenne a következő alkalomra (vagy a jövő heti VG-Páholyba…). Január közepén írtam a kételyeimről ezzel kapcsolatban: http://www.vg.hu/velemeny/publicisztika/kell-e-nekunk-euro-302363 Azóta többen is feltették már ugyanezt a kérdést. Persze ismerem a hivatalos álláspontot, és az előnyökkel is tisztában vagyok, de jó lenne frissíteni a számításokat, és levonni a mostani válság tanulságait.

     
  4. Oszkó Péter

    2010. február 24. szerda. at 21:16

    Ez egy vaskosabb téma annál, hogy egy blogbejegyzéssel elintézze az ember. Lehet, hogy tényleg a VG páholyban lenne érdemes feldolgozni.

     
  5. csalódott

    2010. február 25. csütörtök. at 15:03

    Tisztelt Miniszter Úr,

    hogy értékeli a napokban napvilágra került tényeket, feltételezéseket, miszerint az adófizetők pénzéből óriási összeggel (direkt, vagy indirekt módon) támogatni kívánt Gruppo Milton tulajdonosa köztörvényes bűncslekményeket követett el, az ellenük felszólalók (pl. Gulyás Dénes országgyűlési képviselő) pedig életveszélyes fenyegetéseket kapnak?

    http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/02/22/kemeny_porno_rom-mania_balatonring/
    http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/02/23/csalasert_es_okirathamisitasert_volt_elitelve_a_grupo_milton_elnoke/

     
  6. ns

    2010. február 25. csütörtök. at 15:23

    Tisztelt Miniszter Úr!
    A sávolyi befektetés mögött álló érdekcsoporttal, a Grupo Miltonnal kapcsolatban kérdezném a véleményét. A közelmúltban napvilágot látott a befektetőről és befektetéseiről számos olyan információ, amelyek együttesen aggasztó megvilágításba helyezik az ügyet. Félő, hogy az adót fizetők úgy érzik majd, néhány magánszemély érdekében kerül felhasználásra sok-sok adóforint. Mi a véleménye erről a befektetőről, és mit szándékozik tenni?

     
  7. Németh Katalin

    2010. február 25. csütörtök. at 15:59

    Tisztelt Miniszter Úr!

    A Balatonring és a pátyi beruházásban érdekelt Grupo Milton elnökéről nyilvánosságra került, hogy csalás és okirathamisítás miatt elítélték 1 év 6 hónapra. Ennek ismeretében is létrejön a megállapodás a Balatonringgel kapcsolatban, államitámogatással és garanciával?

     
  8. Márton Kriszta

    2010. február 25. csütörtök. at 21:15

    Tisztelt Miniszter Úr!
    A botrányos cikkek szépen lassan elfelejtődnek, a páyti emberek nyakán viszont megmarad a teher. Vagy lehet még tenni valamit ez esetben?

     
  9. Kanizsai Mónika

    2010. február 25. csütörtök. at 23:49

    Felháborodva néztük hallgattuk a médiákban Kovács Bence Jánosnak, a különféle Grupo Milton cégek elnökének 2010. február 26-i sajtótájékoztatóját.

    Visszautasítjuk azt, hogy írásosan dokumentálható eredetekkel rendelkező, Kovács Bence János és csapata tettei miatt felháborodásában egyre jobban tömegesedő, napjainkra már több ezer részvevőssé duzzadt, unokáink által is élhető jövőnkért küzdő civil mozgalmunkat semmisnek tekintse, és mindössze az általa vélt konkurens ingatlanspekuláns cégek bábjának állítsa be.

    Kérjük Önt, tisztelt Miniszter Úr, legalább pár percet szánjon civil kezdeményezésünk megismerésére! A http://www.patyicivil.hu oldalon minden általunk megszerzett anyagot megkap például a pátyi Milton beruházásról, linkeket, amiket a neten találtunk az állítólagos spanyolról. Nagyon szépen kérem minden pátyi lakos nevében, hogy legalább a február 22-én tartott képviselő-testületi ülésről készült videót nézze meg, amikor a választott képviselőink döntöttek az eredményes népszavazás ismeretében a jövőnkről: http://patyicivil.hu/?p=2831

    Előre is köszönjük!

     
  10. Schlotterbeck Kristóf

    2010. február 26. péntek. at 09:32

    Tisztelt Miniszter Úr!

    Valószínűleg még mindig sízik és ritkán olvassa az Index cikkeit. Tájékoztatom, hogy itten itthon nagyon áll a bál Sávoly ügyben. Egyszer még szappanopera készül belőle.

    Szerintem többen is kíváncsiak lennének arra, ha elmesélné, hogyan zajlott az az ominozus kormányülés, amikor megszavazták a Baatonring támogatását, a pénzügyminiszter véleményével ellentétben (ami azért nem szokásos, remélem). (Off-topic: a döntés kicsit az első Grippen kormánydöntésre emlékeztet.)

    Abban is kérem a segítségét, hogy nyilvánosságra kerüljön a KPMG tanulmánya a tárgyban. Ha tartalmaz valami “zaftosat”, akkor azért, ha nem tartalmaz semmi érdekeset, akkor azért.

    Szép napot!

    Kristóf

    .

     
  11. Hambuch Henrik

    2010. február 26. péntek. at 10:42

    Tisztelt Miniszter Úr,
    jó barátságban vagyok több (volt) kollégájával, akik eddig minden beszélgetés, baráti összejövetel során kiálltak az Ön becsületessége mellett.

    Elfogadhatónak tartja-e, hogy felső utasításra, az MFB Bank szakértőin átgázolva, nem igazolható (és emiatt titkosított) megvalósíthatósági tanulmány alapján közpénzből mai áron közel 35 MdFt-ot fordítsanak egy maximum évi 100-150.000 látogatót vonzó helyszínre. Tudja-e, hogy a korábbi tanulmányok szerint ez a beruházás veszteséges és soha nem térül meg, még akkor sem, ha az összes lehetséges hasznot (látogatók szállodahasználata, stb.) beleszámítjuk?
    Hogyan lehetséges az, hogy az MFB-ben a hitelt megszavazók a korábbi veszteségeket kimutató tanulmányokat nem láthatták, nem is tudhattak róla? Elfogadható-e, hogy egy ilyen döntésnél a döntnökök csak kivonatosa, 2 oldalban kapják meg az előterjesztést?

    Nem lenne-e jobb ezt a pénzt a jövő nemzedékére, iskolák, óvodák építésére fordítani?
    Ha a büdzsében van még ennyi pénz, nem lenne-e jobb kisvállalatok támogatására fordítani, amelyek igazolhatóan a leghatékonyabban teremtik az új munkahelyeket?
    Tudja-e, hogy a tényleges munkanélküliség (akinek semmiféle munkája nincsen) már kb. 20% felett van Pest megyében és 25% felett az országban?

     
  12. Hervai Edit

    2010. február 26. péntek. at 10:42

    Tisztelt Miniszter Úr!

    Szeretném tudni hogyan lehet az, hogy ha én kapok 10 millió ft hitelt építkezésre, akkor csak a készültségi fok alapján utalgatnak szép lassan, egy ilyen társaságak meg milliárdokat kiutalnak a semmire előre!
    Arról nem beszélve hogy ez a díszes társaság megfenyegette Telki polgármesterét a Pátyi beruházás ellenzése miatt, aki ere kénytelen volt lemondani. Miközben ez a polgármester szívét lelkét a faluba fektette, felvirágoztatta azt. Milyen sötét érdekek feszülnek egymásnak hogy mindenen és mindenkin át kell gázolni?

     
  13. Oszkó Péter

    2010. február 26. péntek. at 22:51

    Ahogy látom, mindenki részletesen olvasta az Index vonatkozó témában írt cikkeit. Noha kétségtelenül síeltem a héten, de ettől függetlenül követtem az eseményeket (a szabadság alatt sem áll meg a munka), sőt egyeztettem közvetlenül az Index újságírójával is. Ebben az esetben Bodoky Tamás híven idézte a Pénzügyminisztérium ügyben képviselt álláspontját, vissza is igazoltam számára, hogy a rejtélyes úton birtokába került dokumentumok valósak. Ha alaposan elolvassák tehát a cikkeket, láthatják belőle, hogy a beruházás témájában én személy szerint milyen szigorú álláspontot képviseltem. Ezzel együtt én az álláspontomat a kormány döntésekor kell, hogy képviseljem, ha az megszületett, akkor nem gondolom, hogy módom lenne külön nyilatkozatokat tenni, vagy különutas véleményt képviselni, különösen, hogy ezen beruházás bonyolításában a Pénzügyminisztériumra és rám egyébként semmilyen további szerep nem hárul. Bizonyára vannak olyan politikusok, akik a közvélemény előtt azzal próbálnak jópontokat szerezni, hogy konfliktusos kérdésekben a nyilvánosság előtt a népszerűbb álláspont képviselőjeként lépnek fel, én viszont nem gondolom, hogy felelős miniszterként a nyilvánosság előtti szereplést kell a legfontosabb feladatomnak tekintenem, ennél sokkal fontosabb, hogy a tényleges döntésekben, belső folyamatokban képviseljem a meggyőződésem sezrinti álláspontot. Ebben az ügyben tehát nem hiszem, hogy nyilvánosság előtti nyilatkozatokat szeretnék tenni, a kormánydöntést a kormányszóvivő vagy az ügy előterjesztője hivatott kommentálni. Ettől függetlenül úgy tudom, hogy a miniszterelnök úr igyekszik azzal eloszlatni az aggályokat, hogy kérte a háttértanulmányok azonnali nyilvánosságra hozatalát.

     
  14. Schlotterbeck Kristóf

    2010. február 27. szombat. at 08:46

    Miniszter Úr válasza természeteen “politically correct”. Ugyanakkor kíváncsi lennék, hogy mit válaszolna a PM egyik főosztályvezetőjének, aki tanácsért fordul Önhöz:

    “Minisztr Úr, biztosan olvastad, hogy három civil társaság felnyomta Brüsszelben a Sűvolyi Projket állami támogatását. Emlékszel, hogy mi elleneztük, mert ütközik az EU-s állami támogatásra vonatkozó szabályokkal. Most meg nekünk kellene megvédenünk a döntést, mert a brüsszeli fiúk minket fognak nyaggatni, nem a támogatást megszavazó miniszter urakat.

    Mit tanácsolsz? A saját véleményünket mondjuk el és támasszuk alá, vagy a kormány mundérját védjük?”

     
  15. Oszkó Péter

    2010. február 28. vasárnap. at 13:19

    Szemben azzal, amikor hazai döntéseket készítünk elő, egy ilyen eljárásban nem a PM munkatársainak kell véleményt mondaniuk arról, hogy valami ütközik-e az uniós szabályokba, vagy sem, hanem a brüsszeli apparátusnak, a PM munkatársai ehhez csak adatokat szolgáltatnak. Tehát a kérdésfeltevés is téves, a hazai kollegák nem irányítják és befolyásolják a brüsszeli következtetéseket, ilyesmire nem is kérném őket.

     
  16. Vas István

    2010. március 1. hétfő. at 14:59

    Kedves Oszkó Péter!

    A 2 kommentel feljebbi véleménye igaz lehet egy főosztályvezetőre, de a miniszter már arcát, nevét adja minisztériumában történő, azt érintő ügyekre. Kicsit konkrétabban fogalmazok: ha Ön látja, hogy 35 milliárd forint kerül olyan emberek kezébe, akiknél az nem megbízható helyen van, akkor nemhogy nem az a korrekt hogy nem szól, hanem éppen hogy kötelessége felemelnie a szavát, és ha kell (és nem mindent túlélő színtelen-szagtalan opportunista) akkor akár ennek a lemondásával is hangsúlyt adhat. Legalábbis úgy hallottam, így csinálják nyugaton. Ahogy leírom, szinte szégyellem, annyira triviális, olyan mintha azt írnám, hogy nem helyes lopni. Mert hát ugye végső soron erről van szó. Azért ebből az ügyből fröccsen mindenki hírnevére aki benne van, és mutyizik, bólogat, és félrenéz hozzá. Na nehogy már ez legyen az erény!!!!

     
  17. Oszkó Péter

    2010. március 1. hétfő. at 19:21

    Kedves István!

    A Pénzügyminisztérium szakmai aggodalma semmilyen módon nem érintette a befektetők hátterét, a vállalatcsoport esetleges sajtóban szellőztetett ügyeit, a szakértők kizárólag a hitelkonstrukció jogi ellentmondásaira hívták fel a figyelmet. Mutyizással a befektetőket egyelőre néhány sajtóorgánum vállalta, szívesen veszem, ha ebben az ügyben a fröcsögésen kívül a konkrét projektre vonatkozó tényeket is megtudhatok. Ha így lesz, ígérem, hogy azonnal cselekszem. Egyelőre sajnos messze nincs összhang a befektetőcsoporttal kapcsolatosan megfogalmazott vádak és a projekttel kapcsolatos jogi aggodalmak között, az utóbbi sokkal inkább az uniós támogatási szabályok alapján fogalmazódott meg, aminek nem sok köze van az ún. mutyizásra irányuló vádakhoz. Ebben a sajtó nem játszik tisztességesen, mert finoman úgy tesz, mintha a befektetők lejáratására szolgáló megjegyezések megjelentek volna már hivatalos minisztériumi iratokban is, pedig a szakértői vélemények eddig csak a konstrukció egyes jogi részleteit kritizálták, nem pedig a befektetők személyét, akik láthatóan igen csak összerúgták a port néhány sajtóorgánummal. Addig is, amig ennek okai tisztázódnak, a Pénzügyminisztérium tartja magát az eredeti szakmai véleményéhez.

     
  18. jakab

    2010. március 1. hétfő. at 23:59

    Kedves Oszkó Úr!

    Tekintettel arra, hogy itt egy jóváhagyás utáni és folyósítás előtt álló nagyon nagy összegről és még nagyobb összegű kötelezettségvállalásról van szó értetlenül olvasom utolsó bejegyzését. Mi az, hogy, „Mutyizással a befektetőket egyelőre néhány sajtóorgánum vállalta (sic), szívesen veszem, ha ebben az ügyben a fröcsögésen kívül a konkrét projektre vonatkozó tényeket is megtudhatok. Ha így lesz, ígérem, hogy azonnal cselekszem.”
    Ebben az ügyben, ilyen stádiumban, egy ezért ilyen szinten felelős illetékes kormánytag, szerintem csak egy nyilatkozatot tehet.
    Természetesen ki van zárva minden „mutyizás”, hisz az ügyben szereplő összes partnert a legszigorúbban ellenőriztük, mielőtt ilyen stádiumba került az ügy.
    Ehhez a törvényes eszközeink megvannak úgy a nemzetbiztonsági szolgálatoknál, mint a külügyminisztériumnál, nem beszélve a bankközi informális kapcsolatainkról. Felelősséggel ki merem jelenteni, hogy az ügyben szereplő összes partner feddhetetlen, az erre vonatkozó igazolásokkal a fenti szerveinktől rendelkezünk.
    Vagy ez nálunk nem így működik?

     
  19. Oszkó Péter

    2010. március 2. kedd. at 10:43

    Nyilvánvalóan történik ilyen átvilágítás mind beruházási támogatások, mind MFB hitelnyújtás esetén, azok a folyamat természetes részei, így nem tartottam szükségesnek külön nyilatkozni róluk, valójában nem is az én tisztem. Ettől függetlenül folyik olyan acsarkodás a sajtóban, ami összemossa a vállalkozókkal kapcsolatos vádaskodást az általunk korábban felvetett jogi aggályokkal, amivel megint csak nem tudok mit kezdeni.

     
  20. maid

    2010. március 2. kedd. at 11:21

    Már egy másik blogon felvetettem a kérdést, de áthozom ide is, elvégre Oszkó Urat illeti. Segítene értelmezni a következő mondatot?
    “Mutyizással a befektetőket egyelőre néhány sajtóorgánum vállalta, szívesen veszem, ha ebben az ügyben a fröcsögésen kívül a konkrét projektre vonatkozó tényeket is megtudhatok.”

    Ha jól értem a helyzetet, a projekttel kapcsolatos két tanulmány készült, az egyik a PM-ben (ezt Ön nyilvánvalóan ismeri), a másik a KPMG-ben (remélem ezt is). A közvélemény jelen pillanatban egyiket sem ismerheti. Pontosan kitől vár tényekre vonatkozó információt Miniszter Úr? Bodokytól? A kommentelőktől? Ugyanis a helyzet az, hogy a közvélemény is ezt várja, ha nem is személy szerint Öntől, de mindenképpen a kormánytól.

    A kérdésem a konkrét ügyön túlmutató, nyugodtan általánosítható: megfelelő mechanizmusok vannak az államigazgatásban arra, hogy a kockázatos megtérülésű és adott esetben jogszabály ellenes előterjesztések ne menjenek át? Világos, hogy ha valamilyen elvi kérdésben ütköznek az álláspontok, és végül megszületik a végső kormánydöntés, akkor a miniszternek tartania kell magát ahhoz. De ez akkor is így van, ha éppen nem kellő gondossággal költik az adófizetők pénzét? Van egyáltalán valamilyen fék a rendszerben, ami megvédi a közvagyont a színtiszta politikai döntésektől (hisz ezek szerint a kormányban az érvényesül) és a szakmai érvek is szerepet kapnak? Vagy azt olvassuk ki a történetből, hogy a szakapparátus véleménye csak legfeljebb szimpla érdekesség, de valós súlya akkor sincs, ha kockázatosnak és jogszabály ellenesnek tűnik a projekt?

    Félreértés ne essék, maximális tisztelettel adózom annak, hogy Ön az ügyben egyáltalán megnyilvánul és válaszol a kérdésekre. Van néhány pozitív eleme ennek az egész történetnek, ilyen az újságírói munka, az Ön és a PM szerepe, illetve az online közösség reakciója (a mainstream média hallgatásával szemben). De mindezek ellenére nem érzem túlságosan megnyugtatónak, hogy Ön is választ vár olyan kérdésekre, amelyek ismerete nélkül a kormány nem dönthetett volna erről a projektről. Személy szerint örülök, hogy az ügyben működik a média watchdog funkciója, de kevésbé tölt el örömmel, hogy Ön is innen várja az információt.

     
  21. Oszkó Péter

    2010. március 2. kedd. at 23:20

    Megint ugyan abból a félreértésből indul ki a kérdés. A Pénzügyminisztérium elemzése (amely, mint kiderült a TASZ és az Index birtokában van, tehát a legkevésbé sincs elzárva a nyivánosságtól), semmilyen módon nem utalt arra, hogy a beruházásban bármiféle mutyizás lenne. Az kizárólag arról szólt, hogy a beruházásnak különösen az uniós szabályozás szempontjából vannak jogilag aggályos kitételei. De ettől még a beruházás lehet transzparens, átlátható és gazdaságilag indokolt. Számos újságcikk ennél lényegesen többet állít, miszerint a beruházók pénzügyileg megbízhatatlanok és a kifizetett pénz útja és sorsa ellenőrizhetetlen, ilyen utalásokat vagy megállapításokat azonban a minisztérium elemzése soha nem tett. Nem ildomos a kettőt összemosni és úgy beállítani, mintha a kormány tudottan átláthatatlan és ellenőrizhetetlen ügylethez adott volna támogatást, mert ilyesmi semmiféle minisztériumi vagy kormányzati elemzésből nem olvasható ki.

     
  22. jakab

    2010. március 3. szerda. at 01:33

    Hát ez lehet, hogy ilyesmi semmiféle minisztériumi vagy kormányzati elemzésből nem olvasható ki, de ha már a pénz építőipari cégnek és ráadásul spanyolnak megy akkor legalább az EU 2009.2.20.-i a “Spanyolországban zajló kiterjedt urbanizáció által az európai polgárok egyéni jogaira, a környezetre és az EU jogának alkalmazására gyakorolt hatásról, a beérkezett petíciók alapján” című jelentését elolvashatta volna valaki az apparátusból.

    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//NONSGML+REPORT+A6-2009-0082+0+DOC+PDF+V0//HU

    az 53 oldalas jelentésből kedvcsinálónak idézek egy oldalnyi szakaszt:

    …Spanyolország természetes földközi-tengeri szigetvilága és partvidéke az elmúlt évtizedben súlyos pusztítást szenvedett el, mivel a cement és a beton úgy átitatta ezeket a régiókat, hogy ez nemcsak a sérülékeny partvidéki környezetet érintette – …….., hanem sok helyen a társadalmi és kulturális tevékenységet is, ami kulturális identitásuk és örökségük, valamint környezeti integritásuk szempontjából tragikus, jóvátehetetlen veszteséget okozott, és mindennek az oka bizonyos helyi hatóságok és az építőipar egyes szereplőinek kapzsisága és spekulatív viselkedése volt, akiknek az e téren folytatott tevékenységükből tekintélyes nyereségre sikerült szert tenniük, amelynek legnagyobb részét exportálták-
    ….
    …valamennyi tagállam politikai, jogi és morális kötelessége a Szerződésekben, többek között a három főbb uniós intézmény elnökei által aláírt alapjogi chartában foglalt alapelvek szerint működni. Az európai polgárok azt várják el politikusaiktól, hogy tiszteletben tartsák azt, amire vállalkoztak, és hogy ne hátráljanak meg a felelősség elől.
    Nyilvánvaló, hogy a világgazdasági válság és annak következményei súlyosan érintették a spanyol építőipart, és hogy ez a munkaerő számára tragikus, de az építőipar már a 2008. őszi eseményeket megelőzően is megpróbáltatások előtt állt. Spanyolországot katasztrofális recesszióba juttatta az ingatlanfejlesztők és területfejlesztők ésszerűtlen és pénzsóvár nagyravágyására épülő kiterjedt urbanizáció és a part menti övezet lerombolása – jelenleg egy és fél millió új ingatlan vár gazdára és még mennyi új golfpálya! –, amely jelentős pénzügyi többletet jelent az ipar számára és komoly túlépítkezéshez vezet.
    ……..
    A táj megrongálása már megtörtént, mint ahogyan azt számos hiteles jelentés is bizonyítja1, miközben az elsőrendű fontosságú városfejlesztési tervek továbbra is érvényben vannak, miképpen sok esetben Damoklész kardja is ott lebeg számos vidéki és part menti közösség fölött. Az állásfoglalás éppen ezért kéri a helyi hatóságokat arra, hogy függesszék fel és vizsgálják felül valamennyi érvényben lévő tervüket, és hogy csak abban az esetben lépjenek előre, ha a fenntarthatóság elve bizonyítottá válik a helyi közösségek döntéseikbe történő bevonásával, és ha gondoskodnak a környezetvédelmi biztosítékokról.
    ……
    Az első, 2004-ben tett spanyolországi tényfeltáró látogatásról készült jelentés részletekbe menően leírta, hogy mi történik, és hogy ez milyen következményekkel jár. A második látogatás alkalmával bizonyos politikusok és fejlesztők, akik közös támogatásukat hangsúlyozandó ültek egymás mellett ugyanabban az ülésteremben, egészen odáig merészkedtek, hogy azt állították, hogy ez a helyzet a Petíciós Bizottság hibájából alakult ki, amely felelősséggel tartozik a valenciai régióba történő beruházás elmaradásáért, és ezen véleményüket közvetlenül a bizottsági küldöttség tagjainak címezték. A Valenciába 2007 során tett harmadik látogatás alkalmával az arrogancia tetőfokára hágott és a küldöttség tagjainak azt mondták, hogy a beérkezett petíciók a bizottság közös fantáziájának a szüleményei. Január folyamán őszinte beszélgetést volt alkalmam folytatni az illetékes valenciai miniszterrel, bár ez nemzeti szinten megvalósíthatatlannak bizonyult.
    Talán nem véletlen, hogy a bizottság folyamatban lévő tényfeltárásaival egy időben a spanyol igazságügyi és végrehajtó hatóságok is vizsgálatokat folytattak. Mint ismeretes ennek eredményeképpen jött létre az a lista, amely majdhogynem véget nem érően sorolja fel azokat a helyi politikusokat és köztisztviselőket Spanyolországban, akiket a legutóbbi időkben létrejött kiterjedt urbanizációs megállapodásokhoz kapcsolódó korrupciós vádakkal tartóztattak le. Ma már jól ismert tény, hogy az elmúlt évtizedben több cementet és betont használtak spanyolországi lakások építéséhez, mint Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban együttvéve.

     
  23. vadvirag

    2010. március 4. csütörtök. at 10:41

    Tisztelt Hozzászólók !
    Amikor a Balatonringgel kapcsolatban a rádióban meghallottam Suchman Tamás nyilatkozatát, azonnal arra gondoltam, hogy a háttérből irányító “elit” egy pénzforrást hoz létre magának arra az időre, amikor már másik elit fog irányítani . A mostani pénzügyminiszter, dr. Oszkó Péter úr ebben a kérdésben nem kompetens, ő tényleg szakértőként dolgozik a kormányban, – ezek a dolgok az ő feje felett történnek .
    Üdvözlettel.

     
  24. meszkata

    2010. március 4. csütörtök. at 13:37

    Volt valamikor….!

    A cím mely a Kormorán együttes dalának idézete, napjainkban felettébb aktuális. Igen volt valamikor egy régi világ….és volt sok kezdeményezés, mely ilyen-olyan indok miatt zátonyra futott. Ezek közül ragadnék ki egyet, mely sok-sok magyar embernek és vállalkozásnak adott lehetőséget, egy élhetőbb életre és esetleg komoly segítséget jelenthetett volna a magyar gazdaság adott részének életbentartásában.
    A ScienNet törzsvásárlói rendszeréről van szó, melynek működését ellehetetlenítette egy hatósági vizsgálat!
    A bizonyított tények azt mutatják, hogy több mint 400.000 magyar ember és 17.000 túlnyomó részt magyar kis és középvállalkozás csatlakozott ingyen és önként ehhez a kezdeményezéshez. A rendszer maximum 1% kezelési költség fejében közvetítette a magyar vásárló erőt, a magyar kis és középvállakozásokhoz, megnövelve azok forgalmát, melyből ezek jelentős árengedményeket adtak (átlag 10%), melyet a ScienNet rendszere 90% -ban vissza osztott a törzsvásárlóinak, egy kidolgozott, átgondolt szisztéma alapján. Természetesen a rendszeren belül minden pénzforgalom kizárólag számla ellenében történhetett, és másodperc pontossággal (!!)nyomon követhető volt. Ez a külföldi cég maximum 1% jutalékért dolgozott, úgy, hogy egy magyar vállalkozás magyar ügyvezetőjét hatalmazta fel annak működtetésével.
    Tény az is, hogy ez a rendszer, soha nem látott fejlődést tudott igen rövid idő alatt felmutatni, mert vásárlóként tényleges forint visszatérítéseket kaptak az emberek és nem pl.: pontokat, plüss figurákat, stb. A termékpartner vállalkozásokhoz nagymennyiségű plusz forgalom, ezáltal bevétel áramlott. Tehát mindenki jól járt, még az adóhatóság is, mivel az emberek pluszbevételeiket elvásárolták, így a vállalkozóknál plusz adóköteles bevételt termeltek, vagy egyszerűen jövedelmük után adót fizettek. A ScienNet minden árengedmény befizetését számla kibocsátásával igazolta, viszont külföldi székhelyű cég lévén ÁFA visszatérítésre nem volt jogosult, így a számlák ÁFA értéke is az adóhatóság „zsebében” maradt. Tekintvén, hogy a rendszer, ajánlás útján terjeszkedett, így akik ezzel az „üzleti” résszel kívántak foglalkozni, azok a törzsvásárlók, munkájuk egyenes arányú ellenértékeként jelentős jutalékra tettek szert, melyet szintén elköltöttek a termékpartnereknél, így generálva forgalmat, bevételt, adót, stb. Rövid idő (2,5 év) alatt ezeknek, az embereknek megélhetést biztosított a ScienNet. Megközelítőleg 50.000 ember élt fő tevékenységeként, a rendszerből származó jutalékokból. Jutalékaikat, szinte kivétel nélkül a rendszeren belül költötték el. Ezeknek, az embereknek nagyrésze kisnyugdíjas, munkanélküli, vagy más jövedelem nélküli emberek voltak.
    Aztán……”jött a zöldszemű rózsa..” vagyis az újabb vizsgálat, melyet megelőzött más hatósági vizsgálat, ami nem talált a rendszer működésében törvénytelenséget. Mégis, ez az újabb, másik hatóság vizsgálódása, a rendszert 100% -ban megbénította!
    Hogy miért, és kinek állt útjában a ScienNet rendszere, azt későbbi cikkeinkben megpróbáljuk kielemezni. Jelen pillanatban, bár a hatóságok szerint a ScienNet és a annak törzsvásárlói
    rendszere ellen NEM folyik semmiféle eljárás, a rendszer lebénult. Ennek következményeképp a magyar kereskedők forgalma visszaesett, a vásárlók nem érvényesíthetik kedvezményeiket, az adóhatósághoz lényegesen kevesebb adó folyik be. Természetesen az a kb. 50.000 ember, aki fő tevékenységként a ScienNet Törzsvásárlói Rendszert építette, most a munkanélküliek amúgy is népes táborát erősíti. Mindez azért, mert „vizsgálat” van, immár 4. hónapja. Ez idő alatt, nem tudta a hatóság lemásolni és kielemezni a lefoglalt adathordozókon lévő adatokat,…..pedig ennek végrehajtási módját is törvény szabályozza, és nem így rendelkezik.
    Nem értem, miért nem kell a „potya” adóbevétel? Miért baj, ha egy jelentős számú közösség nem a multinacionális cégek forgalmát erősíti, hanem a hazai vállalkozásokét? Miért nem jó, ha sok ezer ember önmagának jövedelmet termel és ezután adót fizet? Miért kell, ezeknek az embereknek munkanéküli hivatalba járni és a nemzet terhére lenni, mikor hasznos adófizetők is lehetnének? Miért kell egy hosszútávra tervező céget (aki 1% haszonért dolgozik biztosan hosszútávra tervez!), annak hírnevét és elért eredményeit sárba tiporni? Miért kell egy esetleges a magyar gazdaság élénkítését elősegítő lehetőséget csírájában eltiporni? Nem értem továbbra sem, hogy ha ez a rendszer ennyire „kártékonynak” tűnik a hatóság szemében, akkor egy másik rendszer, melynek alapjaira épült a ScienNet és – e törzsvásárlói rendszer vezetői és tagjai szerint is az ő rendszerük tökéletes másolata, klónja…..az miért működhet?
    Csak nem azért, mert az szerződést köt a multikkal is, szemben a ScienNet –tel?
    Vagy talán az ott jelenlévő termékpartnerek más politikai beállítottságúak (pl: ÖMV)?
    Esetleg nem célja a hatalomnak a Magyar gazdaság fejlődése….miért?
    Ezekre, a miértekre keresünk hamarosan választ egy következő számunkban.
    „…..legyen olyan hely, ahol jó magyarnak lenni!…..”

    T. Béla engedélyével meszkata

     
  25. maid

    2010. március 4. csütörtök. at 15:02

    Tisztelt Miniszter Úr!

    Lehetséges, hogy félreértés áldozata vagyok jómagam is és rajtam kívül még jó sokan. Esetleg nem lehetne a félreértések elkerülése végett egész egyszerűen nyilvánosságra hozni a PM-es tanulmányt? Ki kell tenni a honlapra és kész.

    Ön azt írja az anyagról, hogy “a legkevésbé sincs elzárva a nyivánosságtól”. Ez nyilván onnan nézve így van, hiszen kikerült a PM-ből. De vagyunk néhányan, akik egyszerű állampolgárként (értsd: sem TASZ-osok, sem indexesek nem vagyunk) aggódunk a közpénzért és mi nem olvashatjuk az anyagot, így ez nem nyilvános, legalábbis a mi szempontunkból nem. Akár kérhetném ezt a TASZ-tól vagy az indextől is, de azt gondolom, hogy jogilag nekik talán lehet problémájuk abból, ha ezt megteszik, nyilvánvaló, hogy ezt legtisztább módon maga a PM publikálhatja.

    Ön azt írta korábban, hogy
    “Ebben a sajtó nem játszik tisztességesen, mert finoman úgy tesz, mintha a befektetők lejáratására szolgáló megjegyezések megjelentek volna már hivatalos minisztériumi iratokban is, pedig a szakértői vélemények eddig csak a konstrukció egyes jogi részleteit kritizálták, nem pedig a befektetők személyét, akik láthatóan igen csak összerúgták a port néhány sajtóorgánummal.”

    A kérdés tisztázásának legegyszerűbb módja az lenne, ha elolvashatnánk az ominózus anyagot, hiszen akkor könnyedén eloszlathatók lennének a félreértések és Önnek sem kellene a sajtó nem megfelelő interpretációja miatt magyarázkodni.

     
  26. Oszkó Péter

    2010. március 5. péntek. at 08:22

    Bár az Index elég részletesen lehozta a mi anyagunk tartalmát, de megértem a felvetést. Utánanézek, hogy van-e bármi akadálya, hogy kirajuk az elemzésünket a honlapra.

    Üdv:

    Oszkó Péter

     
  27. Dénes Balázs

    2010. március 5. péntek. at 15:15

    Tisztelt Miniszter úr,

    az anyag kirakásának jogi akadálya aligha van, közérdekű adatról van szó, mellyel kapcsolatban a döntés-előkészítő, ill. döntés-megalapozó mivoltra nem lehet hivatkozni, tekintettel arra, hogy az ügyben a döntés tavaly októberben megszületett.

    üdvözlettel
    Dénes Balázs
    TASZ

     
  28. aktivpolgar.net » Suchman vs. MFB – távozik a Magyar Turizmus elnöke – talán nyilvános lesz a PM-vélemény

    2010. március 5. péntek. at 17:48

    [...] pénteki fejlemény, hogy Oszkó Péter pénzügyminiszter vg.hu-n lévő blogjának Nyikorog a hó című bejegyzésében (amely a jelek szerint a sávolyi üggyel kapcsolatos kérdések és válaszok fő helyszíne) [...]

     
  29. maid

    2010. március 5. péntek. at 18:33

    Tisztelt Miniszter Úr!

    Köszönöm, hogy utánajár, ha jól látom eddig nem sikerült kitenni :( Továbbra is figyelem a PM honlapját, illetve érdeklődve várok mindenféle információt arról, hogy miért is nem olvashatjuk el az anyagot.

     
  30. aktivpolgar.net » Megjelentek az első értékelések – továbbra is arra kérünk mindenkit, hogy küldön e-mailt Bajnai Gordonnak!

    2010. március 6. szombat. at 11:56

    [...] Írjon Oszkó Péter blogjába is, és kérje a pénzügyminisztert a PM-anyag közzétételére! [...]

     
  31. jakab

    2010. március 6. szombat. at 23:00

    Kedves Miniszter Úr!

    Sajnálom, hogy a 2010. 03. 3., 01:33 bejegyzésemet nem olvasta el, pedig az ügy az EU idézett jelentése szerint túlmutat a gazdaságossági kérdéseken. Persze ez elsősorban a pátyi beruházásra vonatkozik amelyben Ön nem, csak a “beruházó” szerepel.
    Hátha ez a versenypályára vonatkozó hír jobban felkelti az érdeklődését.
    http://schwarzbuch09.steuerzahler.de/topten.php?idarticle=218
    Ráadásul ezt a német adófizetők egyesülete írta és egy lemondásra kényszerült pénzügyminiszter is szerepel benne.
    (Az utóbbit kérem nem félreérteni, mert ebben az ügyben Ön nálam még a pozitívabb szereplők közé tartozik)

    üdv. m. jakab